سری کتابهای راهیان نور
قسمتی از کتاب (7) بستان (قسمت سوم)
تعداد نیروهایی که در تنگه چزابه بودند از صد نفر تجاوز نمیکرد. جوانان سپاهی از شهرهای سوسنگرد ، بستان و حمیدیه و نیروهای مردمی جانانه مقاومت میکردند و شهید می شدند. صبح زود ما در برابر حمله یک لشکر زرهی و یک تیپ کامل ایستادیم. تعدادی تانک چیفتن شلیک می کردند اما روحیه ها ضعیف بود. مهمات نداشتیم و تانک ها می خواستند عقب نشینی کنند. می گفتند فرمانده تیپ زرهی دستور عقب نشینی داده است.
حبیب شریفی ، رزمنده ی شجاع و دلاور در شهر بستان تلفنی تماس گرفت و تقاضای اعزام نیرو کرد. گاهی با ناراحتی به سر میزد و برمیگشت تا نیرو بیاورد. تعدادی از مردم شهر با سلاح ام یک و حتی شکاری برای دفاع آمدند. دشمن علی رغم برتری مطلق، نتوانست از خط دفاعی ما عبور کند. درساعات اولیه روز اول مهر ماه هواپیماها و هلی کوپترهای عراقی مثل پرندگان، آسمان منطقه و بخصوص شهر بستان را پر کردند و آتش از زمین و زمان بر ما باریدن گرفت. بر اثر بمباران ها ارسال تدارکات غیر ممکن شد و احساس کردیم دیگر توان دفاع نداریم. پیاده نظام عراق بسوی بستان حرکت میکرد و نزدیک بود راه را بر ما قطع کند.
@defa_mogadas
قسمتی از وصیت نامه شهید عباس افشار:
و این را بدانند که دشمن ما تنها صدام و لشگرش نیست ، بلکه آنهایی هم که در همین کشور زندگی می کنند ولی با احتکار و با هزاران کار دیگر موجب دلشکستگی این امت می شوند ،دشمنان خطرناک تر این ملت و کشور می باشند و باید با اینها نیز به مبارزه برخیزیم .
سری کتابهای راهیان نور
قسمتی از کتاب (7) بستان (قسمت دوم)
...... کمی بعد عراقی ها به پاسگاه هجوم آوردند و مجروحان را اسیر و غنایم جنگی را جمع آوری کردند و با خود بردند.
می خواستم به طرف بستان برگردم . اما چگونه؟ تمام دوستانم جلوی چشمانم تکه تکه شده بودند یا اسیر. ناخوداگاه به طرف پاسگاه دویدم و داد زدم نامردها بیایید بجنگید، من تنها هستم. به طرف عراقی ها شلیک کردم . آنها هم با خمپاره جوابم را دادند.
چاره ای نبود ، وسایلم را جا گذاشتم و حرکت کردم. می خواستم از طرف تپه ها به بستان برسم . تصمیم گرفتم اسلحه ام را بردارم تا در مقابل حیوانات وحشی در امان باشم. با دلی شکسته در حالی که از تشنگی جانم به لب رسیده بود، حرکت کردم. شب 26 شهریور بود و دشمن همه جا را می کوبید. تپه ها و راه را به خوبی بلد بودم. آن شب مثل بیگانه ای از آنجا گذشتم. احساس شرمندگی می کردم که چرا زنده مانده ام. ساعت چهار صبح بود که یک ماشین ارتشی دیدم. به طرف ماشین دویدم و پس از متوقف کردن آن ، ماجرا را برای سرنشینان ماشین تعریف کردم. یک افسر و چند سرباز بودند که سخت متاثر شدند و سوارم کردند.
.........غروب روز 25 شهریور 1359 شهید سلطانی ، فرماندار سوسنگرد به بستان آمد. سخت نگران مدافعین پاسگاه های مرزی بودکه آب و غذا نداشتند. مردم بستان آماده ی هرگونه همکاری بودند. جوانان شهر درخواست اسلحه می کردند تا برای نبرد آماده شوند. زن ها هم برای پخت غذا به تکاپو افتادند. تعدادی از مردم شهر با تفنگ های شکاری به جبهه رفتند و به یاری مدافعین جوان و پاسداران پرداختند. ........
سری کتابهای راهیان نور
قسمتی از کتاب (7) بستان (قسمت اول)
آمبولانس آژیرکشان سکوت شهر را درهم شکست. خدیجه (خانم آزاده خدیجه میرشکار، همسر آزاده شهید حبیب ، فرمانده سپاه سوسنگرد) چادرش را سرکرد و رفت روی بام و به تماشای شهر کوچکش در پهنای دشت نشست. نگاهش از نخل ها گذشت و رودخانه را رد کرد. آمبولانس به سرعت از شهر فاصله می گرفت و در طول جاده خاکی که به مرز ختم میشد، پیش می رفت. نمیدانست چه اتفاقی افتاده. چند آمبولانس دیگر مسیر آمبولانس قبلی را طی کردند.
خدیجه نگران شد. برگشت پایین و با شوهرش، حبیب تماس گرفت. تازه عقد کرده بودند و عشق شان را جای آن که نسبت به هم ابراز کنند، به پای انقلاب ریخته بودند. بعد از پیروزی انقلاب ، تمام وقت خدیجه در کلاس یا جلساتی می گذشت که با دختران و زنان شهر برگزار میکرد.
حبیب ، همسرش هم به همه جای شهر سرک میکشید. کار او و دوستانش جمع آوری سلاح و مهماتی بود که از طرف عراق بطور پنهان و آشکار بین مرزنشینان و عشایر منطقه پخش شده بود. همین امر هر دفعه مراسم عروسی آن دو را عقب می انداخت.
پیش از این هم خبر درگیری مرزی، کم و بیش به گوش اهالی می رسید، اما ظاهرا این بار برخوردها شدیدتر بود.
دولت عراق که در پی بر هم زدن امنیت دشت آزادگان بود، نیرویی به استعداد یک تیپ رزمی تشکیل داد. اعضای این تیپ ، از فراریان زمان شاه و تجزیه طلبان بودند. آنها ماموریت داشتند به روستای سعیدیه هجوم ببرند و بعد بستان را اشغال کنند.
........ بامداد روز بعد ، قایقهای حامل نیرو که متشکل از ارتش عراق و نیروهای تجزیه طلب بودند، از گذرگاه های آبی هور گذشته و خواستند در خشکی پیاده شوند. نیروهای مهاجم آرپی جی ، تیربار و حتی خمپاره به همراه داشتند. آنها از قبل بررسی های زیادی در این منطقه کرده بودند. بنابر این ، فکر میکردند که هیچ نیروی سپاهی یا نظامی مقابلشان نباشد.
در همین حال ، ناگهان نیروهای سپاه بستان ، سوسنگرد و اهواز از هر طرف به آنها حمله ور شدند. نیروهای مهاجم علی رغم ترس و وحشت فراوان، به دلیل کثرت نفرات توانستند در خشکی مستقر شوند و به جنگ ادامه دهند. اما قدرت بچه های رزمنده بیشتر بود و نیروهای مهاجم با دادن تلفات سنگین متواری شدند.
@defa_mogadas
دانشگاه های محدوده جنوب غرب استان تهران
دانشگاه های آزاد اسلامی
3- آزاد رباط کریم پورتال 56887904
4- آزاد شهریار 65649905 vadana
5- آزاد صباشهر 65624562 vadana
دانشگاه های پیام نور
11-پیام نور رباط کریم پرند 56790430
دانشکده های تربیت بدنی
14-تربیت بدنی اسلامشهر
15-تربیت بدنی صفادشت
دانشگاه های سما
16-سما اسلامشهر
17- سما پرند 77102665
18-سما اندیشه
دانشگاه های علمی کاربردی
19- علمی کاربردی اسلامشهر خانه کارگر
20- علمی کاربردی بهارستان نصیرآباد تلاونگ
21- علمی کاربردی رباط کریم جهان پروفیل پارس
22- علمی کاربردی صفادشت جهاد دانشگاهی سه 65436819
23- علمی کاربردی صفادشت نان سحر
24- علمی کاربردی قدس خانه کارگر
دانشکده های کشاورزی
25- کشاورزی صفادشت
00- دانشگاه
00- دانشگاه
00- دانشگاه
4- خاتمیت ( 19 صفحه )
1- پیامبران چه کسانی هستند و چه ماموریت هایی داشته اند
پیامبران ، افراد صالحی برای هدایت بشر
برای قومی خاص که دچار انحراف شده اند(پیامبران قبل از نوح)
برای تبلیغ شریعت پیامبران دارای کتاب( هود صالح لوط اسحاق اسماعیل یعقوب یوسف)
دارای شریعت و کتاب ( ابراهیم عیسی موسی محمد )
2- خاتمیت در قرآن چگونه بیان شده است؟
سوره احزاب آیه 40: محمد پدر هیچیک از مردان شما نیست ولی فرستاده خدا و خاتم پیامبران است و ...........
3- خاتمیت در احادیث را بیان نمائید.
پیامبر در جنگ تبوک به علی(ع): آیا نمی خواهی برای من به منزلت هارون برای موسی باشی؟ جز آنکه بعد من پیامبری نخواهد آمد
امام باقر (ع) نقل از پیامبر(ص) : ای مردم بدانید که پس از من پیامبر و آئین و سنت دیگری نخواهد آمد.
4- جهانی بودن و جاودانگی دین اسلام چگونه به اثبات میرسد؟
1- بگو ای مردم من فرستاده خدا بسوی همه شما هستم (اعراف 158)
2- ما تو را نفرستادیم مگر آنکه بشارت دهنده و بیم دهنده برای همه مردم باشی (سبا28)
3- و ما تورا نفرستادیم مگر مایه رحمت برای همه جهانیان (انبیا 107)
4- مکاتبه با پادشاهان و روسای قبایل ( مکاتیب الرسول ج 1 و 2)
5- به من این قرآن وحی شده تا بوسیله آن شما و هر که را به او میرسد انذار کنم (انعام 19)
6- این جز اندرز و قرآنی روشن نیست تا هر که را زنده است بیم دهد و گفتار خدا درباره کافران محقق گردد (یس69و70)
7- حلال محمد حلال الی یوم القیامه و حرامه حرام الی یوم القیامه ( اصول کافی ج3ص29)
5- جامعیت دین اسلام را شرح دهید.
برای اینکه دینی جهانی و خاتم باشد باید جامع باشد - توجه اسلام به همه جوانب مادی و معنوی زندگی انسان
6- مراتب دین را بیان نمائید.
همه پیامبران مردم را به یک دین فراخوانده اند و آن تسلیم در برابر خداوند است
7- حکمت ختم نبوت تبلیغی چیست؟
برای جلوگیری از تحریف بوده ولی در زمان پیامبر اسلام بشر به این بلوغ فکری میرسد که از میان خودشان افرادی جلوی تحریف را بگیرند
8- چگونه قوانین ثابت اسلام می تواند پاسخگوی نیازهای متغیر بشر باشد؟
نیازهای انسان دو گونه اند . ثابت و متغیر
ثابت مثل :
جسمانی مثل غذا و پوشاک
روحی مثل پرستش و احترام
اجتماعی مثل معاشرت و آزادی
متغیر مثل :
ابزار زندگی و کار در زمان های مختلف
9- ویژگی های سیستم قانونگذاری در اسلام و عناصر پویایی آن را بنویسید.
1- ورود عقل در سیستم قانونگذاری: عقل و کتاب و سنت و اجماع اگر عقل مصلحتی را کشف کند شرع هم حکمش همان است و برعکس
2- اجتهاد قوه محرکه اسلام : با اجتهاد میتوان میان تغییرات زمان و قوانین هماهنگی ایجاد کرد اقبال لاهوری ابن سینا ابن قیم جوزیه
3- مبتنی بودن احکام اسلامی بر مصالح و مفاسد واقعی : اهم و مهم مثل جواز لمس بدن نامحرم هنگام نجات تصادفی
4- توجه به احکام اولی و ثانوی
احکام اولیه قابل تغییر نیستند مثل: عبادات و حرمت قتل نفس و می گساری و خیانت
احکام ثانویه هنگام ضرورت تغییر می کند مثل: تقیه و اضطرار و اهم و مهم
5- عدم توجه به شکل و صورت ظاهری زندگی: زمانی اسب سواری و تیر اندازی مهم است و زمانی رانندگی و استفاده از سلاح پیشرفته
6- قوانین کنترل کننده: احکامی که حاکم بر احکام دیگر است مثل قائده لاضرر نمونه عدم وجوب وضو هنگام ضرر
7- اختیارات حکومت اسلامی: حکم حاکم فقط در احکام شرعی نیست و برای کل امورات جامعه است
**********************************************
5- قلمرو دین ( 25 صفحه )
1- ملاک تعیین قلمرو دین چیست؟ و از چه روش هایی میتوان استفاده کرد؟
2- دیدگاه اندیشمندان و دین پژوهان مسیحی غربی درباره قلمرو دین چیست؟
3- دیدگاه اسلام در مورد قلمرو دین چیست؟
4- روش برون دینی و اشکالات آن را بیان نمائید.
الف:
ب :
ج :
د :
5- روش درون دینی را توضیح دهید.
6- سکولاریسم را توضیح دهید.
7- دو رویکرد مطرح در خصوص قلمرو دین را توضیح دهید.
8- دیدگاه روان شناسان در انتظار بشر از دین چیست؟
9- بسیاری از جامعه شناسان کارکردهای روان شناختی دین را چگونه بین نموده اند.
الف :
ب :
ج :
10- علل و عوامل ظهور سکولاریسم را توضیح دهید.
1- محتوای متون دینی مسیحیت ( تفکیک دین و دولت):
2- فقدان قوانین اجتماعی و حکومتی در مسیحیت:
3- فساد مالی و اخلاقی در دستگاه کلیسا :
4- جزمیت ، مصونیت و خشونت کلیسا :
5- جنبش اصلاح دینی :
11- قلمرو دین از نظر اسلام را توضیح دهید.
12- تشخیص هدف و قلمرو دین اسلام با چه شیوه هایی قابل بررسی است؟
1-
2-
3-
4-
13- تفسیرهای گوناگون از هدف بعثت پیامبران را شرح دهید.
1- تفسیر دنیا گرایانه دعوت پیامبران :
روی سه هدف این جهانی متمرکز است.
یک : عدالت اجتماعی:
دو : رفاه و آبادنی این جهان :
سه : رهایی از اضطراب و رنج دائمی زندگی دنیوی :
نقد و ارزیابی :
الف :
ب :
ج :
د :
2- تفسیر آخرت گرایانه دعوت پیامبران :
3- تفسیر جامع گرایانه دعوت پیامبران :
14- دلایل نظریه جامع گرا را توضیح دهید.
الف : دلایل برون دینی
1- برهانهای فلسفی اثبات ضرورت نبوت :
2- تجربه ناپذیری حیات آدمی :
3- تعریف امامت :
ب : دلایل درون دینی
1- اهداف پیامبران در قرآن
یک : دعوت به پرستش خدا و توحید
دو : دعوت به معاد :
سه : تعلیم :
چهار : دعوت به تزکیه و تقوا :
پنج : آزادی انسان :
شش : عدالت اجتماعی :
هفت : اصلاح جامعه و مبارزه با مفاسد اجتماعی :
2- سیره عملی پیامبر اسلام :
3- جامعیت دین :
الف :
ب :
ج :
4- مهدویت و احیای دین :
*********************************************
6- اسلام و ادیان آسمانی دیگر ( 21 صفحه )
************************************************************************************************************************************
بخش دوم : امامت و مهدویت ( 39 صفحه )
بخش سوم : مرجعیت و ولایت در عصر غیبت ( 45 صفحه )